onsdag den 1. december 2010

Troldspejlsbogens julekalender 1: Velkommen!

I DAG: Jakob Stegelmann præsenterer Den Store Troldspejlsbog

Hjerteligt velkommen til Troldspejlsbogens julekalender på Bries Blog-O-Rama!

Hver dag indtil juleaften vil du her finde eksklusivt bonusmateriale i form af diverse nørderier, der ikke blev plads til i "Jakob Stegelmanns Troldspejlet – Den Store Troldspejlsbog" (udgivet 5. oktober på forlaget Carlsen).

> Bliv ven med Troldspejlsbogen på Facebook


Vi indvier kalenderen med et fraklip fra bogens interview med Jakob Stegelmann himself. Her fortæller Troldspejlets vært, hvorfor han efter 22 år i tv syntes, det var på tide at lave en bog om alle de fantastiske universer fra programmet:

"'Den store Troldspejlsbog' er den bog, jeg selv gerne ville have haft, da jeg var ti år. Jeg ville have siddet og læst i den, når jeg spiste frokost, og jeg ville kunne flere passager udenad. Det kunne jeg dengang med artiklerne i Seriemagasinet. Men der var jo ikke sådan en bog, da jeg var i den alder. Det er første gang, der udkommer en bog på dansk, som handler om alle de her ting. Utroligt nok. Vi er pionerer!"

Eftersom flere og flere voksne følger Troldspejlet på DR 1 og på programmets hjemmeside, tror Jakob Stegelmann også, at bogen vil appellere til de mange, der er vokset op med Amiga-computere, Tintin-albummer i reolen og Troldspejlet på skærmen:

"Man kunne håbe på, at de, der har set Troldspejlet i mange år, ville synes, det kunne være hyggeligt at have bogen stående og bladre i. Men jeg håber også, at den tiårige dreng vil læse den. Og der er opsætningen så overskuelig, med så mange faktabokse, at den tiårige også gider. For jeg ville ikke lave en nostalgisk bog alene."

Jakob Stegelmann udlodder i øvrigt nogle eksemplarer af bogen i løbet af december, så følg med i Troldspejlet enten på DR 1 (lørdag 10.40 og 12.10), DR Ramasjang (mandag 19.40 og fredag 20.00) eller på dr.dk/troldspejlet (åben 24 timer i døgnet).

Desuden vil Jakob Stegelmann og bogens forfatter signere "Den Store Troldspejlsbog" i tegneseriebutikken Faraos Cigarer i København lørdag den 11. december fra kl. 14 til 16!

> 2. december: Nicolas Barbano om monstre, spejle og trolde

> Links til flere artikler om Troldspejlsbogen
> Smugkig på Troldspejlsbogen
> Køb Troldspejlsbogen online

Ingen kommentarer:

Send en kommentar